شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

یادداشت اختصاصی شعبانی برای سینماپرس

توصیه های کارگردان «سمفونی استیضاح» به مدیر انجمن سینمای دفاع مقدس/ مودب باشیم؛ مردم ما را نگاه می‌کنند!

مستند سمفونی استیضاح

سینماپرس: در پی انتقاد یکی از فیلمسازان کشور به عملکرد مدیریت انحمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و پاسخ همراه با تأخیر دو ماهه محمد رضا شرف الدین مدیر عامل این انجمن به وی که از ادبیات متفاوتی برخوردار بود و در آن به اشاراتی به فیلم «سمفونی استیضاح» به تهیه کنندگی «پژمان لشگری پور» و کارگردانی«محمد علی شعبانی» داشت، کارگردان این مستند که به زندگی شهید دیالمه پرداخته است صبح امروز با ارسال یادداشتی اختصاصی برای سینماپرس به ارائ توضیحاتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس متن این یادداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداحافظ رفیق

مختصر و انشاالله مفید

سلام به همه دوستان اعم از فرهنگی و کسبه محترم.

پیرو دعوای اخیر بین آقای لشکری پور و شرف الدین. عرض شود بنده ایران نبودم که زودتر پاسخ کودکانه های دوستان را بدهم در عراق و لبنان (در دفترم و زیر باد کولر مشغول عبادت نبودم) روزگار می گذراندم.
گو اینکه همه بهتر از من می دانند که فیلم مستد سمفونی استیضاح تبدیل به لنگه دمپایی دعوای این دو بزرگوار شد و گوشت قربانی، و روزی که جناب شرف الدین دستم را پس از تماشای فیلم بوسید نگران چنین روزی بودم که با طنازی برچسب زنی کنند در پاسخ به اتهامات و حرف های آقای شرف الدین یک کلمه می گویم :'' سلام''!
اما لازم دانستم به دوستانمان چند نکته را متذکر شوم.

الف) بنده نامه ای که از طرف دکتر علی اصغر اصغرنژاد (هم او که در فیلم به بهانه دفاع از شهید دیالمه به مواضع حضرت امام (ره) حمله می کنند) به خانواده منتسب شد را تکذیب می کنم. چرا که فیلم را با خانواده محترم و فرهیخته شهید دیالمه دیدیم نکاتی داشته اند. همه را پذیرفتیم و بنا را اصلاح ماجرا گذاشتیم.

ب) به جای وا اسلاما و انقلاب از دست رفت یک نمایش بگذارید با حضور همه منتقدان و موافقان فیلم. اینجا سینماست میتینگ سیاسی نیست که شعار می دهید.

ج) مودب باشیم، مردم ما را نگاه می کنند. وقتی مدیران فرهنگی با این ادبیات به جان هم می افتند چه توقعی از مردم داریم؟

د) فیلم را خیلی از محاسن سفیدان نظام دیده اند و یادداشت های مهمی نگاشته اند که به سمع و نظر مردم عزیزم می رسانم.

ه) بقیه اتهامات را از مجاری قانونی پیگیری می کنم تا دیگر کسی نتواند از قدرتش استفاده کند و حیثیت دیگران را به نجاست بکشد. ما انقلاب کردیم که نظام ارباب رعیتی جمع شود.

و) بنده به ادبیات پژمان نقد دارم اما اگر لشکری پور همین همه که گفتید منافق است چرا الان دم رفتن یادتان افتاده که منافق است؟ چرا سالها با او کار کردید؟

ز) ما مستند سازان حرفهایمان را با فیلم هایمان می زنیم. انشاالله در اثر بعدی ام (انحصار ورثه) خواهم گفت عوامل فراماسون همانهایی هستند که نور چشم انقلاب و رهبری _روایت فتح_ را کور کردند و آن را تبدیل به آرشیو جنگ کردند وگرنه چرا این اثر را روایت فتح تولید نکرد و انجمن سینمایی متولی آن شد!

آخر اینکه به جای کشاندن دعواهای مالی در رسانه ها به مسائل روز بپردازید.
سری به عراق و سوریه بزنید و یادمان نرود انقلاب عزیزمان به اندازه کافی از این دست بی اخلاقی ها آسیب دیده است.
چه انسانهایی بی ادعا و چه از بنده و شما مدعی ترها که عاقبت به خیر نشدند؛ از محمد نوری زاد که خود را از همه ما وابسته تر به آوینی می دانست تا شمر که علامه دهر بود و جانباز صفین!

والعاقبه للمتقین
محمد علی شعبانی

نظرات

  • ز ینب صایب ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۳:۱۵
    1 0
    بسیار عالی بود ، با تشکر از اقای محمد علی شعبانی .
  • یوسف ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۳:۲۸
    2 0
    علی جان بعضیا تا زمانی تو خط امام و آقا هستن که این خط باهاشون تناقض و تضاد نداشته باشه...هروقت که خط به مشکل خورد کم کم ازش دور میشن... صبور باش و با قدرت به کارت ادامه بده... بعون الله

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.